zondag 3 juni 2012

Vruchtenbrood

Kruidig vruchtenbrood ~Spicy fruit loaf  a la Susanne

Het basisrecept voor dit brood heb ik gisteren in een handleiding van een panasonic broodbakmachine handleiding online gevonden. Hij hoorde niet bij mijn broodbakmachine, maar tijdens het rondkijken op het WWW stuitte ik toevallig op deze handleiding met recepten.


Heb het iets aangepast met de kruiden en de vruchtenmix. Met dit als resultaat:

Susanne Kookt!
kruidig vruchtenbrood
400 g volkorenmeel 'extra'
2 tl suiker (8 gram)
75 g zachte boter
1 tl zout (6 gram)
2 tl kaneel
1 tl '5-spices-kruidenpoeder'
2 eieren
120 ml water
120 ml melk
150 g fruitstukjes

In het oorsponkelijke recept gebruikte ze gedroogd fruit, maar dat had ik niet veel van in in huis. Dus heb ik uiteindelijk het volgende gebruikt:
40 g gekonfijte sinaasappel
60 g gekonfijte sukade
40 g rozijnen
30 g geraspte kokos

Eet smakelijk!

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...