maandag 11 juni 2012

Snickerbonbons 2

Vandaag ben ik begonnen met het maken van een snickerbonbon.
Tijdens het maken van het recept ben ik natuurlijk weer eens van visie veranderd en ben ik het spontaan anders gaan maken.



Susanne Kookt!
SnickeBonbons

Dit recept heb ik vandaag gebruikt:
35 gram roomboter (zacht)
25 gram roomkaas
cacaopoeder
1 tl pindakaas
12 pinda's in stukjes gehakt
3 blokjes lonka
2 tl ahornsiroop
40 gram pure chocolade
1 tl shortening

Bereidingswijze:
Roer de roomboter zacht. Vermeng deze met de roomkaas en de cacaopoeder. Voeg de pindakaas eraan toe.Vul de bonbonvormpjes met dit mengsel. Hak vervoglens de pinda's grof. Leg op elk mengsel 2 of 3 stukjes pinda. Hak de lonka's in en paar stukken en smelt ze in een bakje in de magnetron. Bij mij was dit op 600 watt 1:30 minuut. Roer de Lonka's goed door, ook tussendoor, en houd het goed in de gaten. Voeg de ahornsiroop toe aan de Lonka's. De caramel van Lonka's zo snel mogelijk over de pinda/chocoboter mengsel verdelen. Als het iets afkoelt, wordt het meteen weer wat steviger en plakkeriger en is het dus lastig om te verdelen. Als dit verdeeld is, smelten we de chocolade voorzichtig in de oven op 44 graden. Dit duurt ongeveer 7 minuten. Tussendoor goed doorroeren en goed in de gaten houden. De shortening toevoegen en nogmaals goed doorroeren. Daarna de chocolade over de bonbonvormpjes verdelen. Goed met de vormpjes op het werkblad slaan/tikken om de luchtbellen eruit te krijgen. In de koelkast plaatsen voor een paar uur om het geheel goed op te laten opstijven.


Susanne Kookt!
SnickerBonbon binnenkant



Susanne Kookt!
Snickerbonbon Bloem
Ik heb bloemetjesbonbonvormen gebruikt. Doordat ik in de 'cacaoboter' met een ronde achterkant van een lepel een holletje tot op de bodem heb gemaakt, en toen de caramel erin heb gedaan en daarna pas de pinda, zit er bij een aantal bloemetjes een heel mooi caramel hartje in het midden.
Eet Smakelijk!

2 opmerkingen:

Anoniem zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.
Anoniem zei

ziet er super leuk uit,
Wil ik ook wel eens proberen.
mama

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...