maandag 18 juni 2012

groentemix pasta 'basis' zelf maken

Al enige tijd gebruik ik de Pasta Basis, diepvries groente voor meerdere recepten. Tot mijn grote schrik is het inmiddels niet meer te vinden bij ons in de supermarkt. Toen ik hem vandaag zag in een ander filiaal van dit supermarkt heb ik meteen een zak gekocht en ook even gekeken wat er in zit qua groente en verhoudingen. Onder het motto'Wat de supermarkt kan, kan ik ook!' volgt hier mijn recept voor een basis groente mix voor onder andere pasta!

Ingrediƫnten:
200 gram paprika (geel, rood groen)
150 gram tomaat
125 gram champignons
25 gram ui

Bereidingswijze:
Snijd een kruisje in de tomaat. Zet een pan gevuld met water op het vuur. Zodra het water goed kookt, doe je voorzichtig de tomaat in het water. De tomaat hoeft er maar heel kort in, enkele seconden. Deze truc is er alleen voor om te zorgen dat het velletje makkelijk van de tomaat gaat (de tomaat plisseren, noem je dat). Vervolgens de tomaten onder de koude kraan houden of in een bak met ijsblokjes leggen. Anders gaart de tomaat al te hard en eindig je straks met het bakken van de mix met een tomaten-smurrie door je heerlijke groentenmix.

Snijd de paprika en champignons in kleine blokjes. Versnipper de ui.

Als de tomaat goed is afgekoeld haal je het velletje eraf.
Snijd het vruchtvlees van de tomaat in blokjes.

De paprika, tomaat, champignons en ui vormen samen een complete groentenmelange, klaar voor gebruik.

De groente mix in 5 tot 8 minuten gaar bakken.

Heerlijk voor op de pizza of in de pasta saus!

Eet Smakelijk!

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...